Gelukkig voelen wij niet meer de "hete" adem van de Touareg Trail in ons nek. Er moet nog veel aan Addax gesleuteld worden om hem optimaal te krijgen.
Wij kunnen terugkijken op een voor ons bijzonder geslaagde dag bij Dimitri. Hij had zijn uiterste best gedaan. Tijdens de runs kon men koffie, broodjes en versnaperingen nemen.
Daar sta je dan als "Einzelgänger" tussen de snelle jongens. Onze bedoeling is niet om met Addax de 24 hrs van Spa - Francorchamps te rijden. Wij komen met de intentie om bergen te beklimmen, woestijnen te doorkruisen etc. en Addax hiervoor af te stellen. Voor ons geen powertubes etc. Wij zijn de enige nog met een "dik" vliegwiel.
Het is wel gaaf te zien dat met kleine ingrepen, het veranderen van sproeiers, luchtfilters en dergelijke, het vermogen van het blok toeneemt. Tevens kwamen ook olielekkages aan het licht.
Een enkeling kreeg te horen dat zijn blok was overleden. Met de beste bedoelingen was er geen leven meer in te krijgen.
Als eerste heb ik de testresultaten naar Herr Maurice verstuurd. Gelijk hierop had ik al Herr Maurice aan de telefoon.
De run moest als volgt gedaan worden. Je start de auto en je gaat rijden. Je schakelt van zijn 1 naar zijn twee en zet hem dan vervolgens in zijn drie. Je laat het toerental tot ongeveer 2000 rpm teruglopen en gas erop. Totdat je een seintje krijgt. Hierna de voet van het gaspedaal af.
Zoals je kunt zien heeft Addax 110 km/u in de derde versnelling gereden.
Zijn allereerste commentaar was als volgt: "Ein "normaler" 2CV hat 22-24 HP bei 5700-5800 RPM." Hierna volgden nog diverse telefoontjes. Van een telefoontje/ e-mail was ik toch wel geschrokken.
"Der Motor läuft zu mager : Lambda 0,83Lambda 0,95 bis 1,10 wäre gut.Im Winter, wenn die Luft sehr kalt ist, ist die Luft auch dichter, da wird der Motor noch magerer sein und die Öltemperatur noch höher (ist jetzt schon hoch!).Daher muss der Motor "fetter laufen".Ich versuche Ihnen Düsen zukommen zu lassen.Es wird eine Hauptdüse der 2te Stufe sein und eine Luftkorrektur der 2te Stufe sein.Diese bitte sofort einbauen ! "
Het is ongelooflijk hoe Herr Maurice met ons meeleeft. Ik weet dat hij gisteren op vakantie naar Frankrijk is gegaan maar het liefst wil hij naar zijn werkplaats rijden om andere sproeiers te gaan halen en op te sturen. Lida en ik hebben Herr Maurice en zijn vrouw maar een fijne vakantie toegewenst. Wij zitten nu niet op hete kolen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten