Het was een bont gezelschap. Drie 2CV's, een Lomax, een Patron, een Charon en de rest uiteraard allemaal Burtons. De ene was nog mooier dan de andere.
Alvorens aan deze dag te beginnen hadden wij van Arjen de nodige tips gekregen om deze dag succesvol ten einde te brengen.
"Op de vermogensbankdag worden de auto's op de testbank opgespannen door middel van een triangel die aan de voorzijde aan de trekogen van het chassis wordt bevestigd. Zorg er daarom voor dat deze gemonteerd kan worden. Soms is het nodig om iets van het chassis af te vijlen, de afstand gemeten tussen de pennen mag maximaal 58 cm zijn. Door de uitdraai van de testbank kan de auto optimaal afgesteld worden, vaak gaan mensen naar huis met een vermogenswinst tussen de 10 en 25 %! Het is raadzaam om te zorgen dat de auto in optimale conditie is: kleppen en ontsteking gesteld, remmen afgesteld, banden op de juiste spanning, juiste sporing e.d."
Hier begon voor ons, als enige, het probleem.
De triangel past niet ! De bevestingshaken van het Van der Schuur chassis hebben een andere afmeting. De voorwielen van Addax halen de rollerbank niet. Wat nu ? Gelukkig heeft Dimitri een metalen plaat, die bevestigd kan worden op de plaats van de motorsteunen. Dit is kennelijk wel universeel.Uiteindelijk staan de voorbanden op de rollerbank. Waar sleutel 17 al niet goed voor is.
Het is een drukte van jewelste. Een ieder wil kijken naar de prestaties van het STP blok. In mijn vooraankondiging heb ik hem maar niet als Ultima Ratio Regum benoemt. Je weet maar nooit.
De resultaten logen er niet om.
Dimitri was in conclaaf met Hans. Wat gaan wij er aan doen ? Dat was even moeilijk. Middels de speciale ontsteking etc. en de aangepaste configuratie van Herr Maurice was het moeilijk om een indicatie te maken van het vermogensverlies. Het blok had maar 31.89 PK.
Herr Maurice heeft de primeur van de resultaten dus ik wil eerst zijn commentaar afwachten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten