Addax kreeg het voor zijn kiezen. Het was wel wennen om continue de linkerrijstrook te berijden. Normaliter rij ik meestal op de rechterrijstrook. Voorbij Zoetermeer klom de olietemperatuur op naar zo'n 120 graden. De snelheid die Addax maakte kon ik moeilijk inschatten. De snelheidsmeter is namelijk niet betrouwbaar. Het ging wel hard. Tijdens de testrit had ik alle aandacht nodig om het overige verkeer in de gaten te houden. Heerlijk om de vierde versnelling te gebruiken. Er gaat een "wereld" voor je open. Nogmaals bedankt Walter.
Het schakelen verliep nog niet naar mijn tevredenheid. Het kraakte nog teveel. Even een tussenstop gehouden bij 2CV PartnerS in Bleiswijk. Marco bekeek de vrije slag van de koppeling. Die was te groot. Na deze te hebben ingesteld kon ik weer "geruisloos" schakelen. Nu kwam er een ander euvel om de hoek kijken. Tijdens het intrappen van het koppelingspedaal hoorde ik lawaai. Eerlijk gezegd heb ik geen vertrouwen in de koppelingsplaat van Herr Maurice en het bijgeleverde druklager. Inmiddels heb ik mijn "leergeld" betaald met de benzinepomp.
Al met al heb ik toch een heerlijke dag gehad.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten