Gisteren ontving ik van Lida een telefoontje. Trapper, zo heet Lida's eend, maakt veel herrie.
Wat kan dat zijn ??
Lida was met Cees onderweg naar Madonna di Campiglio ( Italiƫ ) om aldaar deel te nemen aan een Volcom PBRJ wedstrijd. Cees heeft zich dit jaar ten doel gesteld om zich te plaatsen voor de PBRJ European Champignonships op 12 april in Grindelwald. Alleen gekwalificeerde deelnemers kunnen hierheen.
Via de GSM kon ik horen dat Lida, bij Koblenz, langs de snelweg stond. Ik hoorde het vrachtverkeer voorbij suizen. Op de achtergrond hoorde ik Trapper "kreunen".
Ten eerste moet je vaststellen waar het geluid vandaan komt. Na een opsomming van diverse onderdelen kwamen wij uit bij het vliegwiel.
Al snel kom je dan bij de koppelingsplaat. Het snerpende geluid is afkomstig van het druklager.
Maar wat ga je nu doen.? Dit is niet een reparatie die je even doet. Om dit klusje te klaren moet de motor uit Trapper. Dit kost tijd. De volgende vraag is: Hoe lang kan je met een versleten druklager doorrijden. ?
Hier had ik zelf nog geen ervaring mee. Na een paar telefoontjes te hebben gepleegd kon je redelijk ver komen. Ik adviseerde Lida om aan de terugweg te beginnen. Inmiddels zou ik Night Flier, dit is mijn 8 cilinder eend, aftanken en haar tegemoet rijden voor het geval dat.
Maar nu kon Cees zich niet kwalificeren !! De kwalificatiewedstrijd op 23 februari 2008 in Zwitserland kon in verband met storm ook geen doorgang vinden. De skiliften werden stil gezet en zodoende kon men niet bij het wedstrijdterrein komen.
Nee, dit kunen wij niet maken. Lida besloot Trapper in Duitsland achter te laten en met een huurauto verder te rijden.
Zojuist hoorde ik dat het zicht in Madonna di Campiglio door sneeuwval beperkt is. Sommige riders kunnen de rails niet zien !! Wat gaat de wedstrijdleiding doen ??
Om 16.00 uur komt een verlossend telefoontje. Cees is eerste geworden. Op naar de European PBRJ Champignonships in Grindelwald. !!
En..ik...hoef mij niet te vervelen :-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten