zaterdag 29 maart 2008

Carrosserie.

Van de week heb ik het laatste, ontbrekende, gedeelte van mijn carrosserie binnengekregen. Ik miste namelijk nog een goede, roestvrije, ventilatieklep. Nu is alles compleet.
Via de telefoon en het internet is het moeilijk om een offerte te vragen om de boel te laten spuiten. Dit is mede afhankelijk van het uiterlijk van de delen. ( lees: wij willen eerst de delen zien )






Vanochtend heeft Lida de Night Flier volgestouwd met de onderdelen. Geloof het of niet alles paste in de "eend". Dit alles ging zonder schade. Ik doe haar dit niet na. Vervolgens ben ik in de allervroegte afgezakt richting Kelpen Oler ( Limburg ) Aldaar is het "atelier" van Johan Jetten gevestigd.






Johan keek zijn ogen uit wat er allemaal uit de Night Flier kwam. Johan vond de onderdelen er nog goed uitzien. Gelukkig maar :-)

In zijn atelier was een andere man druk aan het lassen. Deze man was nieuwe bodemplaten in een oldtimer aan het lassen. Op mijn vraag of hij ook nieuwe bodemplaten in Addax kon lassen antwoordde hij: "Dat is geen probleem maar dan moet ik eerst de koets zien." " Maar moet die koets ook gespoten worden? " Ik antwoordde bevestigend. "Dan kunnen wij dit beter in een keer doen dan hoef ik maar eenmaal de spuitcabine te huren dat is goedkoper." Johan en ik hebben de afspraak om volgende week bij het zien van de koets een prijs te maken. Een all in prijs.

Dat wordt stevig onderhandelen. Op de terugweg ben ik nog langs mijn sponsor 2CV PartnerS in Berkel & Rodenrijs gereden, maar daar morgen meer over.

Geen opmerkingen: