Inmiddels zijn wij weer thuis. Zoals jullie zien hebben wij de zon meegenomen.
Onduidelijk van waar.
Hoogste tijd om wat klusjes te doen alvorens weer aan het werk te gaan.
Addax moet hoognodig gekeurd worden.
"Wilt U even meelopen" vroeg de keurmeester.
"Jazeker" antwoordde ik. Aan mijn theewater voelde ik dat iets niet pluis was.
"Ik heb uw auto afgekeurd" zei de man met strenge toon.
"Gadver, daar zat ik echt niet op te wachten." speelde door mijn hoofd.
"Luistert U maar" en de keurmeester gaf vervolgens een draai aan het linkervoorwiel van Addax.
Het leek erop of ik in het spelprogramma van het rad van fortuin zat met Hans van der Togt en Leontine Ruiters.
Wie is Leontine Ruiters nu weer. Dat is tegenwoordig de vrouw van Marco Borsato !
In mijn fantasie zag ik de ene prijs na de andere voorbij komen maar de werkelijkheid bleek anders.
Het kraakte van jewelste. Het "rad" bleef hangen bij het bordje afgekeurd.
"Nu de andere kant" zei de keurmeester.
Ik zag dat hij zeer deskundig het rechtervoorwiel van Addax een zwieper gaf.
Ik hoorde dat het lager moeite had om de zwieper te volgen. Spontaan viel dit lager ook op het bordje "exit".
Daar sta je dan. Het antwoord ligt voorhanden. Welke idioot wil nu door rivierbeddingen rijden ?
Vind je het gek dat het lager defect is ?
Nee, natuurlijk niet.
Vol goede moed ging ik naar 2CV-PartnerS. Geen probleem zei Marco. Om 13:00 uur heb ik een plekje voor je om dit even tussendoor te doen.
Dat "even" viel aardig tegen. Er zat totaal geen beweging in de opsluitring. Het luchtgereedschap werd naar de kant gedirigeerd. Het maakte plaats voor een professionele klopboor.
Hiermee kan je aan vrachtwagenbanden werken. Met de hulp van kruipolie gaf het linker voorlager zich gewonnen. Bij het rechtervoorlager kwam de boor te pas.
Ongelooflijk maar je zag de Marokkaanse souvenirs in het lager.
Uiteindelijk werd Addax voorzien van twee "stille" lagers.
De keurmeester gaf te 16:05 uur het sein veilig.
Addax mag weer de weg op.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten