Gisteren hebben wij een berichtje uit China ontvangen. De logistieke partner is bekend. De organisatoren hebben een twintigtal firma's bezocht cq aangeschreven om de auto's te vervoeren. Hierbij werd gekeken naar de dekkingsgraad van het aantal havens, achtergrond, service, ervaring, professionaliteit, veiligheid en nog veel meer eisen waaronder de prijs.
De keuze is, na analyse, gevallen op Global Logistic Service, afgekort GLS, gevestigd te Hamburg in Duitsland. Deze firma heeft bijzonder veel ervaring in het verschepen van collector items waaronder antieke voertuigen. Niet dat Addax antiek is maar hij/zij is net zoals de eigenaren hard op weg.
Een en ander moet nog juridisch worden dichtgetimmerd. Van mijn kant moet ik toegeven dat de organisatie zijn uiterste best doet om met vakmensen in zee te gaan.
Na het ondertekenen van de contracten horen wij bij wie wij moeten zijn. Wij zijn in ieder geval benieuwd waar wij Addax te water moeten laten.
Wie weet wordt het Rotterdam/Antwerpen of Hamburg. Een ding weten wij zeker, het wordt geen Scheveningen.
In de tussentijd ben ik de organisatie aan het bestoken met zware e-mails. De eerder door mij gestuurde foto's zijn afgewezen ( te onduidelijk )
Om in aanmerking te komen voor de tijdelijke Chineese kentekenplaten moet ik foto's sturen van de voorkant met kentekenplaat, de achterzijde met kentekenplaat, zowel de linker- als rechterzijde, een 45 graden profiel zowel rechts- als linksvoor, het dashboard en het interieur van Addax.
Deze foto's mogen niet minder zijn dan 3 miljoen pixels.
Ook de gescande rijbewijzen kwamen niet door de keuring. Kennelijk kon men het pukkeltje op Lida's kin niet zien. :-)
Als de server in Beijing eruit ligt dan is dat niet onze schuld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten