Van de heer Li heb ik wederom bericht gekregen. Hij heeft mij inmiddels aangemeld bij de FEHAC ( Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs ) in Nederland ! Wat een service.
Addax gaat geschouwd worden conform de regelgeving zoals beschreven in de "FEHAC richtlijnen voor een FIVA Identity Card" en de Engelse versie van de "FIVA Technical Code 2010"
Voor voertuigen met een Nederlands kenteken verzorgt de FEHA als nationale vertegenwoordiger (ANF ) van de FIVA ( Fédération Internationale des Véhicules Anciens ) de afgifte van FIVA Identity Cards.
Weer wat geleerd.
Deze instellingen hebben hetzelfde doel als wij. De 2CV behouden voor het nageslacht. Per slot van rekening is de 2CV van cultureel historisch belang ! Dit klinkt als muziek in mijn oren :-)
Zelf ben ik al begonnen met het invullen van de vragenlijst. Naast de algemene gegevens van het voertuig vraagt men ook naar het chassis, voorwielophanging, achterwielophanging, motor, ontsteking, carburateur, brandstof systeem, versnellingsbak, aandrijving, remsysteem, stuurinrichting, wielen, banden, carrosserie, interieur, instrumenten het electrisch systeem etc.
Zelf moet ik weer in de boeken want ik weet niet eens wat de spoorbreedte van Addax is.
Ik weet het, het is een schande.
Wordt vervolgd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten