donderdag 10 december 2009

Le pot de reniflard

Meten is weten, dat is mijn hoofdmotto.
Persoonlijk word ik niet goed van allerlei troep wat vandaag de dag op de markt is gekomen. De motor van Herr Maurice loopt nog steeds niet naar mijn zin. Hoe komt het toch, dat nog steeds op sommige momenten de acceleratie van Addax wegvalt ?. Herr Maurice stond erop dat ik een originele Citroën olievulpijp moest aanschaffen. De andere deugden niet. In mijn onschuld heb ik toen een originele aangeschaft. Ja de prijs was origineel, het dubbele van de anderen, maar tijdens het gesprek met André van PP bleek dat er veel olievulpijpen ( le pot de reniflard ) uit Afrika, China en Argentinië te komen. De echte originele vulpijpen van Citroën zijn verouderd. Dit wil zeggen dat de "rubbers" zijn verhard. Hier heb je dus niets aan.
André heeft hierop al een antwoord. Hij heeft een revisieset ontwikkeld met een soort siliconen afdichting. Vandaag ben ik begonnen met de bouw van een apparaat om de druk in de carter te meten. ( onderdruk/bovendruk )
Op internet heb ik zojuist een slang van drie meter met een diameter van 8 mm besteld.
De schaalverdeling staat inmiddels op de plank. Nu nog het slangetje monteren en klaar is Cees.
Hopelijk heb ik over een paar dagen een "origineel" Citroën testapparaat.
Binnenkort meer.

Geen opmerkingen: