zaterdag 20 juni 2009

Beerse

In dit plaatsje zetelt het atelier van Koen. Hier had ik met Filip afgesproken.Persoonlijk vind ik het enorm spijtig dat ik hem niet eerder heb ontmoet. Wat een geweldige gasten.
Na een warm onthaal gingen wij gelijk aan de slag.
Filip en Koen zijn volop bezig met de voorbereidingen van hun reis.
Zij zijn voornemens om naar Ghana af te reizen. Het leek wel of ik in een snoepwinkel stond.
Ik keek mijn ogen uit. Hier was duidelijk over nagedacht. Voor alles, zelfs voor een koelkast had Koen een plekje. Zelf was ik bijzonder gecharmeerd van het ontluchtingssysteem van de jerry-cans. Zie het blauwe slangetje. Automatisch kreeg ik van Filip de ene tip na de andere.

Jammer dat ik niet meer voor deze oplossing kan kiezen. De rolkooi van Addax zit precies in dat gedeelte vastgelast. Deze oplossing ga ik wel in een mogelijk vervolgproject gebruiken.

De wagen van Koen ging uit de garage en Addax ging erin. Filip pakte een bus remreiniger en spoot dat tegen de carburateur aan. Addax reageerde meteen. Conclusie valse lucht.
De Weber carburateur werd gedemonteerd. Met de pakking was het bijzonder slecht gesteld.
Filip verdween van het toneel en Koen boog zich over de choke gedeelte. De improvisatie van Hans werd stuk geknipt. De bediening van de chokeklep werd met metaaldraad geborgd. Dit was monnikenwerk. Later kwam Filip met twee pakkingen terug. De boel werd gemonteerd en hierna volgde een ritueel van in- en uitdraaien van sproeiers. Van diverse kanten kwamen Weber carburateurs ! Het zou te lang duren om hier over uit te weiden. In de middag liep Addax als een zonnetje.
Het was een zeer vruchtbare dag en mijn agenda staat vol aantekeningen. Dadelijk ga ik mijn handschrift ontcijferen, want ik lees dat ik de bouten van de aandrijfassen met vijf kilo moet aandraaien. Op deze bouten staat 10.9 en je mag ze nooit metaliseren etc. etc. De extra aangebrachte smeernippels bij de "kantelmessen" vond ik ook een uitstekend idee etc. etc.


Geen opmerkingen: