De meeste foto's zijn door de snelheid mislukt.
Vanmorgen om 05.00 uur ging de wekker. Marco en ik hadden om 06.00 uur bij 2CV Partners afgesproken.
Vanmorgen om 05.00 uur ging de wekker. Marco en ik hadden om 06.00 uur bij 2CV Partners afgesproken.
Als eerste werden de veerpotten gemonteerd. Hierna kwam de achteras aan de beurt. De achteras zag er nog goed uit. De lagers konden blijven zitten. Vervolgens kwam de remleiding aan de beurt. Deze werd vervangen door een rvs remleiding. De leidingen waaronder ook de benzinetoevoer werden keurig in het chassis weggewerkt. Zo voorkomt men breuk en narigheid.
De brandstof tank was aan de beurt. Marco sloot het geheel aan op een testmeter. De meter gaf geen uitslag. Dit ondanks dat alle verbindingen zorgvuldig gesoldeerd waren. Bij het openen van de tank bleek een metaaltje afgescheurd te zijn. Deze werd ogenblikkelijk gerepareerd.
Hierna volgde een test. Na de succesvolle test werd de tank gemonteerd.
De vooras zag er minder rooskleurig uit. Roest en dergelijke. De lagers van de voorarmen werden vernieuwd.
In rap tempo werden de schokbrekers vernieuwd. Hierna volgde de reminrichting.
Uit het magazijn van 2CV Partners werden remcilinders, remschoenen, revisiesets etc. gehaald.
Het motorblok werd aan een nauwkeurige inspectie onderworpen. De koppelingsplaten waren kaal. Een nieuwe koppelingslaat en druklager werd aangebracht. De motor werd aan de versnellingsbak gemonteerd en het geheel werd op het chassis getakeld.
Hierna volgde de montage van de nieuwe aandrijfassen, schijfremmen, handremblokken en dergelijke.
Dit ging met een ongelooflijke snelheid. "Even toucheren en klik, klak het zat."
Zo snel heb ik nog niemand het zien doen.
Tijdens de pauze ben ik maar even naar de bakker gegaan.
Kolen op het vuur.
De banden kwamen hierna aan de beurt. In overleg hebben wij besloten om 135 X 15 M + S Nanking te monteren.
Deze banden werden uitgebalanceerd en voorzien van binnenbanden.
Later zal ik wat uitgebreider over de materie ingaan.
Veel onderwerpen zijn nog niet door mij behandeld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten