Heerlijk, eindelijk een vrije dag.
Gauw de garage induiken.
Waar ga ik beginnen. Alles maar dan ook alles zit onder een dikke laag stof. In de Dakar Rally zie je dat ze de voertuigen schoonmaken met perslucht. Daar het buiten regent, hoezo Nederland verdroogd, begin ik maar aan het luchtfilter.
Het luchtfilterhuis is door mij uitgebouwd. Ongelooflijk dat Trapper is blijven rijden. Het filter is echt dichtgekoekt. Elke "normale" auto zou er de brui aangeven. Met een spatel ben ik gaan scheppen.
Hierna heeft het huis een benzine-bad gekregen om vervolgens in de cockpit-spray een mooie zwarte glans te krijgen.
Bij Marco van 2CV Partners heb ik een nieuw Purflux filter met metalen rand gehaald.
In Addax heb ik een ander systeem. Een K&N filter met een speciale stofhoes. Dit is vele malen duurder maar werkt ook goed.
Volgens mij volstaat bovenstaand filter uitstekend. De celstructuur is lekker dicht maar dan moet je wel het filter met olie, want dan blijft de stof lekker plakken, voor bewerken.
Wij hebben in ieder geval geen problemen ondervonden.
Tip van Bart en Erik zet de deksel van het luchtfilter vast met een schroef. Dit voorkomt het lostrillen van de deksel waardoor het stof in de carburateur komt met alle gevolgen van dien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten