woensdag 6 april 2011

Vliegtuigmaatschappij

 Wij zijn er nog niet helemaal uit.
Met welke vliegtuigmaatschappij gaan wij naar China vliegen ?
Als rechtgeaarde Nederlander denk je gelijk aan de KLM. Bij het zien van de prijzen laat ik mijn chauvinisme als een baksteen vallen. Nee, wij hebben geen zin in om het toch al riante jaarsalaris van de president directeur van dit concern te spekken.
Op internet zie ik dat de concurrentie keihard is. De ene maatschappij biedt een veel uitgebreidere "customerservice" aan dan de andere. Vandaag de dag moet zo'n maatschappij toch met de klant meedenken. 
Ik heb het met Gert, als chef inkoper van de Touareg Trail, te doen. Volgens mij is hij alle vliegtuigmaatschappijen, die op Afrika vliegen, aan het bekijken.
Een maatschappij valt ons ( lees mij ) op.  Het managementteam van Aeroflot is erin geslaagd de kosten van kleding van het personeel sterk te reduceren waardoor de ticket uiteindelijk goedkoper is.
Een andere Russische vliegtuigmaatschappij, Avianova, geeft daarin tegen wel erg veel geld uit aan onderhoud.
Zie:

Volgens ons verdwijnt de hamer wel erg snel van het toneel.
Het is een en al glasnost.
Zojuist heb ik de online boeking, er waren nog maar zeven plaatsen vrij, vastgelegd.
Dit voor de prijs van 542 euro (retour) per persoon.
Nu maar hopen dat wij niet, door gebrek aan onderhoud, neerstorten.


Geen opmerkingen: