dinsdag 5 april 2011

Presentatie

Hier kwamen wij voor.
Het inleidende woord werd gevoerd door de FIVA President Horst BrĂ¼ning, die uit Zweden was ingevlogen.
Hij heette de Chinezen hartelijk welkom binnen de FIVA.
Na de nodige formaliteiten nam Yang Li namens de Classic Vehicle Union of China het woord.
Hij vertelde over de ontstaansgeschiedenis van de automobielindustrie in China. Nog niet zo lang geleden moesten oude Chineese auto's worden gesloopt. Zij mochten eenvoudig niet meer de weg op. Gelukkig zijn er nog diverse bewaard gebleven.
Hierna volgde de beroemde Peking Parijs Rally's tot wij uiteindelijk bij het programma kwamen.
De organisatie heeft werkelijk aan alles gedacht. Een programma dat klonk als een klok.
Het zou te lang duren om hier verder op in te gaan. Om een voorbeeld te geven er is zelfs gedacht aan simkaartjes als je de weg kwijt raakt.

Dit in verband met eventuele communicatieproblemen. Met Engels kom je niet uit de voeten. Boven zie je het visitekaartje van Yang. Nee, hier kan ik niets van bakken. Nu begrijp ik ook waarom wij in training moeten. Wij krijgen een tijdelijk Chinees rijbewijs maar dan moeten wij wel iets van de Chineese verkeersregels en borden weten. Een aardige bijkomstigheid is te weten dat de superbenzine slechts 0.95 euro per liter kost. Normaal 95 kost 0,80 euro. Zelfs de hoogte ( altitude ) voor de alleroudste auto's van de route werd weergegeven.
Wij hebben er nu al zin in.
Bij de presentatie was ook Axel Riege van Global Logistic Services Germany aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden.

Gelukkig kregen wij een seintje van Guy Evens. Hij had voor ons een "homie", om de container te delen, gevonden. Addax wordt nu in Antwerpen verscheept.
Hierna kwam nog even het deelnemersveld ter sprake. Tot op heden zijn wij de enige deelnemer uit Nederland.
Volgens Yang is er nog plek. Opvallend is dat 18 mensen nog twijfelen. Dit kan niet aan het programma liggen maar aan de lekkende kerncentrale van Fukushima. De afstand van Fukushima naar Beijing is ongeveer 2000 kilometer.
De wind staat nog steeds gunstig.
Op naar de volgende ronde ( ambassade )

Geen opmerkingen: