zondag 3 januari 2010

Raid Laponie

Zaterdag ben ik met Addax naar Arnhem gereden om een werkbezoek te brengen aan de firma Produck.
De weersverwachting was twijfelachtig. De weerman/vrouw voorspelde sneeuw, vorst en gladheid. Op de heenweg zag ik diverse strooiwagens rijden. Gelukkig is Addax nu voorzien van winterbanden. Ik besloot mijn snelheid goed aan te passen. Langs de kant, in de sneeuw, zag ik diverse auto’s met blikschade staan. Gelukkig ben ik niet de enige.
Het gelukte mij niet om de Ultima Ratio Regum op oorlogstemperatuur te krijgen. De temperatuurmeter stond beneden de 60 graden. Dit was voor mij het seintje om de wintergrill geheel af te plakken. De binnentemperatuur was ook niet om naar huis te schrijven. Voor het eerst kreeg ik koude voeten. Gelijk moest ik aan de Raid Laponie denken. Nee, hiervoor ga ik mij niet opgeven. Dit is teveel afzien.
In Arnhem werd ik hartelijk welkom geheten door Walter. Van Gerard heb ik inmiddels begrepen dat het deksel van de versnellingsbak van Trapper door een bout van de baksteun was doorboord. Mogelijk dat er stukjes aluminium achter dit deksel liggen. Volgens Walter was dit op zich geen ramp. Het aluminium kan de bak niet bereiken. Van hem kreeg ik een nieuw dekseltje.
Tegelijkertijd heeft Walter nog naar de versnellingsbak van Addax gekeken. Na een analyse bleek de synchromesh veer van de 2e en 3e gang te wijt stond. Hierdoor gelukte het niet om Addax in zijn drie te krijgen. Om hierbij te kunnen moet er ruimte achter de bak gecreƫerd worden. Het plan werd gesmeed om de versnellingsbak van Herr Maurice, die nu door Walter onder handen is genomen, terug te plaatsen. De andere bak kan, na het euvel te hebben verholpen, dienst doen als reservebak.

Geen opmerkingen: