Vanmorgen vroeg belde Herr Maurice mij wakker.
Hij was inmiddels al begonnen aan het ultieme blok.
Het blok, een laag compressie blok, wordt 710 cc. Dit blok wordt "custom made" gemaakt.
Dit naar alle eisen die gisteren de revue zijn gepasseerd.
De compressieverhouding wordt 8 : 1
Herr Maurice is in staat om zijn krukassen en dergelijke zelf te maken. " Dass können die junge Leute heutzutage nicht mehr "
In het Addax-blok komt een 295 / 7,55 mm/ 112 nokas.
Herr Maurice vertelde dat hij momenteel bezig was om het gewicht van het vliegwiel van 10,5 kilo terug te brengen naar 7-8 kilo om deze vervolgens in balans te brengen. Dit geeft een "Extrahohen Trägheitsmoment ( High Inertia )" Het vliegwiel wordt voorzien van een zogenaamde drievinger koppeling.
Na het gesprek heb ik hem nogmaals hartelijk bedankt dat hij voor ons zijn vakantie wilde onderbreken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten