Vroeger had je van die leuke onderzoeken. Één staat mij nog bijzonder bij.
Hoe lang is "men" bereid om voor een rood verkeerslicht stil te staan.
Na maar liefst zeven minuten kwam er beweging.
Vandaag de dag ben ik benieuwd wat de grens nu is. Persoonlijk denk ik dat de "wachttijd" anno 2012 aanzienlijk minder is geworden.
Ondertussen valt mijn pakje shag onder het nieuwe btw tarief van 21 procent.
Het kost al 7,10 euro.
In het regeerakkoord van Rutte II lees ik dat de verhoging van korte duur is. Volgend jaar wordt de shag nog duurder.
Na te zijn bijgekomen van de klap, dat de AOW-grens naar 67 jaar gaat, lees ik het volgende:
"De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft."
Punt.
Het kabinet houdt rekening met een opbrengst van 150 miljoen.
Kijk, hierbij zet ik zeer grote vraagtekens.
Persoonlijk denk ik dat men de oldtimer industrie onderschat. Neem nu alle 2CV-bedrijfjes.
Denk aan al die mensen die hun boterham verdienen met onderdelen etc.
Het in stand houden van een cultureel erfgoed staat bij mij op de eerste plaats.
Het is als het ware, net als bij menigeen ander, een uit de hand gelopen hobby met zeer veel ontspanning en sociale contacten.
Stel dat die ontspanning er niet meer is. Waar gaat al die energie nu heen ?
Ga je dan je vrouw pesten, met de kinderen bemoeien of jouw baas de "waarheid" vertellen ?
Ach, het kenteken schorsen kan altijd nog maar deze maatregel levert beslist geen 150 miljoen op.
Het kost alleen geld. Denk aan al die mensen die in de bijstand komen.
Gelukkig mag Frans Weekers onze opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën, tevens eigenaar van een Frans cultureel erfgoed, zich hierover buigen.
Ik zie mijn vader nog. In de vakantie kraste hij een dag af van zijn 30-dagenkaart als hij met de caravan op pad ging.
Mijn opa controleerde nog op fietsplaatjes.
Ja, dat is het.
Gewoon weer de rijwielbelasting invoeren.
Er zijn meer fietsers dan oldtimers.!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten