Bij VGS had ik de Quaife, QDF 11H, al eerder in mijn hand.
Nu de versnellingsbak van Cluppie defect is komt een en ander in een stroomversnelling.
Op aanraden van Walter heb ik contact gezocht met Harry Martens in Limmen.
Bij de achterste rode deur is het atelier van Harry gevestigd.
Harry is gespecialiseerd in ID/DS/SM/CX/C35/XM en Lotus Esprit versnellingsbakken.
Tevens is hij hofleverancier van Quaife.
Overigens kon Filip dit ook leveren maar zijn atelier is even ( België ) een stukje verder.
Dit is hem dan met levenslange garantie. Je moet wel heel erg zeker van je zaak zijn wil je dit kunnen bieden.
De ATB (Automatic Torque Biasing Helical) LSD (limited Slip Differential) van
Quaife is een uniek gepatenteerd ontwerp en is een plug & play
vervangingsdifferentieel dat geleidelijke en constante tractie biedt voor
wedstrijden of glad wegdek. Geschikt voor een voor-, achter-, of
vierwielaandrijving toepassing. Het Quaife ATB Limited Slip Differentieel tilt
de prestaties van uw wagen tot een hoger niveau!
Anders dan bij een conventioneel wokkel of platensper, vertrouwt het Quaife differentieel op tandwielen in plaats van frictieplaten voor zijn werking. Dit betekent dat hij veel soepeler en gelijkmatiger werkt en dat er geen slijtage aan de platen en vervuiling van de olie plaatsvindt.Wielspin ziet er spectaculair uit, maar het verlies van tractie, hetzij bij een staande start of uitkomen van een bocht kost tijd, ongeacht of het hier gaat om rijden op de weg, circuit, rally, cross of dragstrip. Het gepatenteerde Quaife Automatic Torque Biasing differentieel is een effectieve, goed bewezen, "low-cost" oplossing.
Het Quaife ATB Limited Slip differentieel stuurt automatisch het koppel weg van het spinnende wiel naar het wiel met de meeste tractie, continu variabel en slaat nooit vast. Niet te verwarren dus met een wokkelsper die 100% " lockt" en pas weer los komt nadat het gas is losgelaten. Het brengt ook significante tractievoordelen, indien ingebouwd in de voorzijde van vierwielaangedreven auto's.
Grootste kenmerk van het differentieel is dat het geleidelijk progressief de tractie verdeelt (tot wel 70%), naarmate het koppel stijgt. Er zijn geen frictieplaten of koppelingen die kunnen slijten, in tegenstelling tot de meer conventionele sperdifferentiëlen. Het ATB Helical LSD verschil is bijzonder effectief in de bestrijding van de gevolgen van aandrijfreacties in het stuur en het zogenoemde "torque understeer".
Andere voordelen zijn:
-Maximale tractie en minimale wielspin;
-Elimineren van aandrijf reacties in het stuur vergeleken met een conventioneel sperdifferentieel;
-Onderhoudsvrij;
-Geen vervuiling van olie;
-Levenslang garantie!
Quaife ATB LSD's worden gebruikt in een breed scala aan toepassingen, van Formule 1-auto's tot 2CV's, waar onder alle weersomstandigheden mobiliteit van essentieel belang is en waar het product moet presteren onder de meest veeleisende omstandigheden.
Anders dan bij een conventioneel wokkel of platensper, vertrouwt het Quaife differentieel op tandwielen in plaats van frictieplaten voor zijn werking. Dit betekent dat hij veel soepeler en gelijkmatiger werkt en dat er geen slijtage aan de platen en vervuiling van de olie plaatsvindt.Wielspin ziet er spectaculair uit, maar het verlies van tractie, hetzij bij een staande start of uitkomen van een bocht kost tijd, ongeacht of het hier gaat om rijden op de weg, circuit, rally, cross of dragstrip. Het gepatenteerde Quaife Automatic Torque Biasing differentieel is een effectieve, goed bewezen, "low-cost" oplossing.
Het Quaife ATB Limited Slip differentieel stuurt automatisch het koppel weg van het spinnende wiel naar het wiel met de meeste tractie, continu variabel en slaat nooit vast. Niet te verwarren dus met een wokkelsper die 100% " lockt" en pas weer los komt nadat het gas is losgelaten. Het brengt ook significante tractievoordelen, indien ingebouwd in de voorzijde van vierwielaangedreven auto's.
Grootste kenmerk van het differentieel is dat het geleidelijk progressief de tractie verdeelt (tot wel 70%), naarmate het koppel stijgt. Er zijn geen frictieplaten of koppelingen die kunnen slijten, in tegenstelling tot de meer conventionele sperdifferentiëlen. Het ATB Helical LSD verschil is bijzonder effectief in de bestrijding van de gevolgen van aandrijfreacties in het stuur en het zogenoemde "torque understeer".
Andere voordelen zijn:
-Maximale tractie en minimale wielspin;
-Elimineren van aandrijf reacties in het stuur vergeleken met een conventioneel sperdifferentieel;
-Onderhoudsvrij;
-Geen vervuiling van olie;
-Levenslang garantie!
Quaife ATB LSD's worden gebruikt in een breed scala aan toepassingen, van Formule 1-auto's tot 2CV's, waar onder alle weersomstandigheden mobiliteit van essentieel belang is en waar het product moet presteren onder de meest veeleisende omstandigheden.
Ideaal voor een Raid ( zand ) en voor de winter.
Bij ons wordt, tijdens de winter, op de laan niet gestrooid.
Nu nog Walter "gek" zien te krijgen om de zaak te reviseren en in te bouwen.
Volgend jaar willen wij met Trapper iets unieks doen.
Zonder goede voorbereidingen, je kan namelijk van een brug afrijden, kan het zelfs dodelijk zijn.
Een rolkooi helpt dan echt niet meer.
Tractie wordt het toverwoord in 2013.
Zometeen ga ik Lida "opvangen" want als zij de prijs hoort dan kan er wel iets "geks" gebeuren.
Uiteraard laat ik dan eerst de prijs zien van de Burton Boys maar of dat zal helpen ?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten