Zojuist ben ik met Addax uit Zwanenburg teruggekomen.
Addax is geschouwd. Eerlijk gezegd keek ik wel op tegen dit gebeuren. Je weet maar nooit hoe "ze" tegen een Citroën, type 2CV aankijken. Vooral de "verschijning"
De technische eisen verliepen vrij vlot. Alles werd kritisch bekeken. Gelukkig zijn sommige eisen versoepeld. De stoelen die in Addax zitten zijn in ieder geval goedgekeurd. Zou hier bijvoorbeeld een stoel inzitten met een kunststof schaal dan zou Addax worden afgekeurd. Ook de H4 gloeilampen in de hoofdverlichting zijn goedgekeurd. Gasontladingslampen ( Xenon ) of alle soorten van imitatie gasontladingslampen zijn nimmer toegestaan. De schouwer zette wel vraagtekens bij de driehoekschermpjes, het dashboard en de reservewielhouder in de motorkap.
Hiervan maakte de schouwer enkele foto's. Hij wilde nog overleg hebben met een collega schouwer.
Onder de koffie, na het technische onderzoek, zijn alle punten besproken. Aanvullende accessoires mits "in period" worden toegestaan op voorwaarde dat deze niet van invloed zijn op het gedrag van de auto, zelfs niet indirect, de prestaties van de motor, de stuurinrichting, de transmissie, de wegligging of de remmen beinvloeden.
Per slot van rekening de 2CV Sahara had ook een reservewielhouder in de motorkap.
Met en warme handdruk verliet ik de schouwplaats.
Pffff, ik had mij onderweg nog druk gemaakt over de rolkooi etc. maar een rolkooi met maximaal 6 bevestigingspunten is toegestaan mits zo onopvallend mogelijk gemonteerd en in een zo onopvallend mogelijke kleurstelling. De verticalen delen mogen alleen onder het dak onderling verbonden zijn. Indien een rolkooi is gemonteerd mag de achterzitting verwijderd worden.
Zelf denk ik een redelijke kans te maken.
Wordt vervolgd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten