Tijdens het ontbijt waarschuwde een ieder om voorzichtig te zijn. Al glijdend gingen wij naar de testbaan.
Precies om 08:45 uur waren wij op het terrein van de ANWB. De ochtend begon lekker relaxed met theorie, de juiste zit- en stuurhouding en slalomrijden. Hierna werd aandacht besteed aan het herkennen van onder- en overstuur op een rotonde, noodstops en uitwijkmanoeuvres op stroef en nat wegdek.
Het corrigeren van een achterwiel slip. Het afdalen van een gladde 8% helling met uitwijkmanoeuvres en haarspeldbocht.
Vooral het corrigeren van een achterwielslip was bijzonder gaaf. Je moest met een auto over een metalen plaat rijden. Deze plaat gaf de auto automatisch een zwieper naar links of naar rechts. Dan was het de kunst om deze auto uit de slip te halen. Geweldig ! Je merkt ook gelijk het verschil met ABS/EPS. Dit zit helaas niet op Addax.
Het was een dagje met veel oefenen met verschillende auto's
Geen opmerkingen:
Een reactie posten